Friday, February 18, 2011

Tahniah Pra U2 Bersih



Baru-baru ini Kelab Warga Penyayang Pra U telah mengadakan pertandingan kuiz antara Pra U dimana menyaksikan pertembungan antara | Pra U2 Amanah vs Pra U2 Bersih | (PUSINGAN 1) dan | Pra U2 Cekal vs Pra U2 Dinamik | (PUSINGAN 2)...



Di pusingan pertama iaitu antara Pra U2 Amanah vs Pra U2 Bersih, peserta diuji dengan soalan Pengajian Am dan Geografi. Saigan sengit ditunjukkan oleh kedua Pra U kerana mereka terikat dengan 6-6. Oleh itu, penganjur terpaksa menambahkan lagi soalan berikutan keputusan adalah seri. Soalan terterusnya diajukan kpd peserta dan peserta yang plg cepat mendapat jawapan, Pra U itulah jd pemenang. Akhirnya Pra U2 Bersih dapat mara ke peringkat akhir setelah dapat menjawab soalan terakhir yang diajukan oleh pengacara. Keputusan memihan kepada Pra U2 Bersih iaitu (...8-6...)

Di pusingan kedua pula, peserta diuji dengan soalan Bahasa Melayu yang menyaksikan pertembungan Pra U2 Cekal dan Pra U2 Dinamik. Pada peringkat awal, Pra U2 Cekal tampak lebih garang dengan mendahului 6-0. Namun begitu, Pra U2 Dinamik bangkit dan menyamakan kedudukan 6-6 pada soalan-soalan seterusnya. Oleh yang demikian, nasib lebih memihak kepada Pra U2 Cekal kerana dapat menjawab soalan terakhir bagi melayakkan diri ke peringkah AKHIR untuk bertemu Pra U2 Bersih.

Di peringkat akhir, mental peserta semakin diuji apabila soalan yang diuji adalah mengenai PENGETAHUAN UMUM. Hal ini bertambah teruji apabila penganjur menambahkan bilangan soalan. Namun begitu peserta dilihat tenang menjawab soalan-soalan yang diajukan. Saingan antara Pra U2 Bersih dengan Pra U2 Cekal juga dilihat amat sengit apabila kedua-dua Pra U ini saling bertukar mata. Walaubagaimanapun keputusan dilihat memihak kepada Pra U2 Bersih apabila memenangi persaigan itu dengan keputusan (..12-8...).

Hadiah disampaikan oleh Pn. Nurizam Abd Rahman (PK Pra U SMK Puteri) kepada pemenang.

PENGERUSI:

  • Hafizi (Pra U2 Amanah)
  • Nabila (Pra U2 Dinamik)


PENJAGA MASA & MATA:

  • Suzi (Pra U2 Cekal)
  • Firdaus (Pra U2 Bersih)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...